JellyPages.com

Allah loves you very much... Cinta Allah mengatasi cinta sesiapa sahaja terhadapmu..Believe me..:)

Mari explore...

Saturday, February 16, 2013

S.M.A. Ep 4

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh..
Apa khabar sahabat-sahabat?
Khaifa halukum?

Saya mendoakan agar sahabat  sihat sentiasa.Aamiin ya Rabb.

Baiklah,setelah saya berkongsi Episod Tiga di laman Facebook,ada sahabat saya yang tidak sabar untuk menantikan persoalan-persoalan yang berputar di minda mereka terjawab di Episod Empat.

InsyaAllah,moga-moga teka-teki itu akan terjawab di Episod kali ini.

Antara persoalannya,

"Mengapa Ahmad berada di KLIA?"

Ada juga sahabat yang geram dengan karakter Ahmad kerana perbuatannya terhadap Fatimah Husna suatu ketika dahulu.
Buat sahabat-sahabat yang belum membaca Episod Tiga ,sila klik link ini.

http://mujahadah-islamiah.blogspot.com/2013/02/sma-eptiga.html

Toyyib,,seperti yang sahabat -sahabat nantikan..Episod Empat S.M.A.
Semoga peroleh manfaat..


S.M.A

Episod Empat


Setibanya di Kuala Lumpur International Airport(KLIA),Fatimah mengeluarkan semua barang miliknya dan meletakkannya di troli.Tiba-tiba,seorang jejaka yang kelihatan sungguh kacak dengan t-shirt putih bersama jaket hitam di bahagian luarnya berjalan ke arahnya.

Fatimah cuak.

“Ya Allah,saya kenal insan ini.Dialah Ahmad Izzuddin Abdullah.Insan yang tidak ingin kujumpa lagi di muka Bumi ini.Mengapa dia berada di sini,ya Allah?”Fatimah bermonolog di dalam hatinya.

“Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh,ya Fatimah.Ismi Ahmad Izzudddin Abdullah.Hal anti tazkiruni?”Ahmad memperkenalkan dirinya di dalam bahasa Arab.

PELIK.

“Waalaikumussalam warahmatullahi wabarakatuh,ya Ahmad.Alhamdulillah,ana masih ingat anta.Anta buat apa di sini?”Fatimah berkata sambil memandang ibunya.Dia tidak ingin langsung memandang lelaki itu apatah lagi menatap mata dengannya.Sakit sungguh hatinya.Peristiwa itu tidak pernah luput dari ingatannya.

Ana mahu hantar anti lah.Jom,kita gerak sama-sama.Assalamualaikum mak cik.”Ahmad yang terkenal dengan sifat peramahnya memberi salam kepada ibu Fatimah.Lantas itu,dia menolak troli Fatimah yang sarat dengan barangnya menuju ke entrance KLIA.

“Waalaikumussalam warahmatullahi wabaraktuh,Ahmad.Jom kita masuk,nanti lambat kita,Fatimah.”kata ibu Fatimah.
Setibanya di Balai Pelepasan,Ahmad berkata sesuatu kepada Fatimah.

“Fatimah,aku harap engkau dapat maafkan aku atas kesilapan aku yang dahulu.Sejak dari peristiwa itu,aku tekad untuk berubah,Fatimah.Alhamdulllah,aku dapat sambung Ijazah di Universiti Sains Malaysia.Aku nak kau tahu sesuatu.”kata Ahmad.

“Alhamdulillah,tahniah Ahmad.Apa dia?”Fatimah berasa sungguh gementar dengan perkara yang ingin Ahmad katakan.

“Aku akan tunggu engkau,Fatimah.Aku ingin jadikan dikau isteri aku yang pertama dan terakhir.Engkau ada tiga tahun untuk memikirkan perkara ini,bila engkau sudah istikharah dan membuat keputusan,tolong email aku ya.Aku akan tunggu jawapan engkau dan aku berharap agar engkau dapat menerimaku.Aku tahu,aku tidak sempurna seperti yang engkau inginkan tetapi,aku akan berusaha untuk menjadi Imam yang terbaik untuk makmumku,engkaulah makmumku,insyaAllah,”Ahmad berkata dengan nada yang penuh keinsafan.Fatimah dapat merasakan perubahannya dari seorang jejaka yang ‘buaya darat’,kini dia ingin berubah menjadi muslim yang baik.Alhamdulillah.

“Terima kasih atas kata-kata itu.Aku sangat menghargainya.InsyaAllah,akan aku beritahu keputusannya kemudian.Buat sementara waktu ini,perbanyakkanlah doa untuk kita bersama.Moga-moga Allah merahmati perhubungan ini.Ibu,ini Ahmad.Kawan sekampus di Dungun dahulu.”Fatimah memperkenalkan Ahmad pada ibunya.

“Oh,ini Ahmad.Fatimah tidak pernah menyebut nama kamu tetapi mak cik dapat rasa bahawa kamu seorang anak yang baik.Fatimah,flight kamu sudah diumumkan tu.Salam ibu cepat,”kata ibu Fatimah.Saat ini dirasakan perit namun dia perlu melepaskan anaknya agar dia dapat mencapai cita-citanya untuk menyambung pengajiannya di luar Negara.

Fatimah mencium tangan ibunya lalu bergerak menuju eskalator dan figuranya sedikit demi sedikit hilang lenyap  dari pandangan Ahmad dan Ibunya.

7 Rejab 1437H

Hidup di Baylon University menjadi lebih mudah dengan bantuan sahabat-sahabat yang juga datang dari Malaysia.Pencapaian Fatimah sentiasa berada di ranking teratas.Fatimah memang hebat di dalam pelajarannya.Namun,jauh di dalam hatinya,figura wajah dan kata-kata seorang insan bernama Ahmad Izzuddin Abdullah sentiasa bermain di dalam mindanya.

     Tidak lama lagi,seluruh umat Islam akan menyambut bulan Ramadhan yang merupakan bulan di mana umat islam diwajibkan berpuasa demi mendapat redha Allah s.w.t.Fatimah,seperti kebiasaannya,dia suka meluangkan masa di Masjid yang berdekatan di Texas.Struktur masjid yang indah ini telah menambat hati Fatimah Husna untuk terus beribadah di masjid ini.Dia sering hadir ke masjid setengah jam lebih awal sebelum masuk waktu solat untuk beriktikaf di masjid yang serba indah itu.Setiap insan yang Fatimah temui,dia pasti akan mengadakan bulatan cinta bersama mereka.Tika itu,Fatimah akan berkongsi ilmu bersama sahabatnya.

Sesungguhnya Rasulullah s.a.w. pernah bersabda,
“Sampaikanlah daripadaku walau hanya sepotong ayat.”
Apa gunanya ilmu di dada kita andai kita tidak sebarkannya kepada insan-insan yang memerlukan.

7 Syaa’ban 1437H
“Assalamualaikum ya Fatimah!”kata Alexander Moses kepada Fatimah yang sedang berlari anak-anak ke Masjid.

Fatimah pelik.

Alaikum,Alexander.Wahat are you doing at here?Are you going inside?”Fatimah bertanya kepada Alex sambil menunjukkan jari telunjuknya ke entrance Rumah Allah yang serba indah.

“I’m going to enter it but it is only for muslims.Can I be a muslim like you,Fatimah?”Alex berkata demikian sambil melutut di Rumah Allah.



Alhamdulillah,Ahmad sudah menyatakan hasratnya untuk menjadikan Fatimah Husna al-Fateh sebagai isterinya setelah Fatimah kembali ke Malaysia.

Namun begitu,Adakah Fatimah menerima lamarannya atau sebaliknya?

Siapakah Alexander?

Adakah Alexander berada di tempat yang istimewa di dalam hati Fatimah?

Nantikan jawapannya di Episod seterusnya..

No comments:

Post a Comment